tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullens dag! - Delish Delectable Cinnabites



Idag är det kanelbullens dag och det måste firas. Vad bättre än att göra det med något udda? Jag fick aldrig tag på någon kanelbulle och ingen ville ge mig en :( Så jag fick rota i kylskåpet. Här har vi då Delish Delectable Cinnabites, miniversioner av kanelbullen (bredd: ca 4cm, höjd: ca 3cm).

Dessa är inköpta i New York. Jag kunde tyvärr inte hitta någon info alls om dessa på nätet (?)



De är i alla fall väldigt goda, lite sötare och degigare än vanliga svenska kanelbullar. Kan också bero på att de legat i kylskåpet ett tag. Där är ingen övertygande kanelsmak eller doft på dem (kylskåpets fel igen kanske...). Det är roligt med miniversioner, särskilt då kanelbullar som jag oftast anser är för stora. Vilket kanske gör att följande låter lite konstigt... För ett stort minus är att det bara är tre bullar per förpackning :(

Bullarna ser lite konstiga ut på bild, så låt er inte luras...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar